субота, 18 квітня 2020 р.


Котилася писаночка з гори на долину, прикотилась прямісінько до нас у гостину,
 а за нею йде Великдень, 
несе білу паску, 
дзвонить в дзвони, 
всім дарує радощі і ласку. 

Дорогі наші бібліотечні Друзі! Прийміть вітання з одним із найголовніших християнських свят, зі Світлим Великоднем. Хочеться побажати миру і доброти, спокою і тепла, світла і гармонії. Хай мир панує у Вашому будинку, нехай любов оселиться у ваших душах. І нехай Господь береже Ваш дім.
До Вашої уваги вірші українських авторів про атрибут Великодня – Писанку.

Катерина Перелісна
ПИСАНКА
Свято Пасхи недалечко, 
Люди звичай бережуть, - 
Розмальовують яєчка, 
Пишні пасочки печуть.

Ми сьогодні рано встали, 
Різні фарби готували:
Із цибулі, із кори,
З ягід, квітів і трави.

Гарна писанка у мене. 
Мабуть, кращої й нема. 
Мама тільки помагала, 
Малювала ж я сама.

Змалювала дрібно квіти,
Вісім хрестиків малих,
І дрібнюсінько ялинку 
Й поясочок поміж них.

Хоч не зразу змалювала, 
Зіпсувала п’ять яєць, — 
Та як шосте закінчила, 
Тато мовив: "Молодець!"

Я ту писанку для себе, 
Для зразочка залишу,
А для мами і для тата 
Дві ще кращі напишу.


Марійка Підгірянка
ПИСАНКИ
Спекла мама на Великдень 
Біленькі паски, 
А я куплю собі краски. 
Спишу писанки.
 
Розпишу я на писанках 
Квітки, ялички, 
Розмалюю, роздарую 
Межи сестрички.
 
А братові маленькому
Дам писанки дві, 
Щоби ними карбулявся
В шовковій траві.


Олександр Олесь
ПИСАНКА 
Я писанка-красуня,
Вся в рисках і квітках. 
Красу митців несу я, 
Їх славлячи в віках. 

Щоби моїм убранством 
Втішалися малі, 
Мене кладуть на свято
На пишному столі. 

Без мене наше свято
Не буде тим, чим є, 
Бо писанка багато
Всім радості дає.
 

 Iгор Калинець
ПИСАНКИ
Виводить мама дивним писачком
по бiлому яйцi восковi взори.
Мандрує писанка по мисочках
iз цибулиним золотим узваром,
з настоями на травах i корi,
на веснянiм i на осiннiм зiллi —
i писанка оранжево горить
у фiлiграннiм сплетi лiнiй.
То вже вона, як дивовижний свiт,
то вже дзвенить, як згусток сонця,
буяють буйно квiти у росi,
оленi бродять в березневiм соцi.
I стилiзованi сплiтаються сади
у маєвi густих обрамлень,
мереживом найтоншим мерехтить
геометричний космацький орнамент.
I я поплив у свiт дитячих мрiй
на бiлi колисковi оболонi ...
Котились писанками iзгори
яснi сонця у маминi долонi.


 Дмитро Чередниченко
РОЗМАЛЮЮ ПИСАНКУ
Розмалюю писанку,
Розмалюю,
Гривастого коника
Намалюю.

Розмалюю писанку,
Розмалюю,
Соловейка-любчика
Намалюю.

А сопілка буде грати,
Соловейко щебетати,
А гривастий кониченько -
Славно танцювати.


Леонід Глібов
ПИСАНКА
Маленькії дітки, бувайте здорові,
На крильцях весни я прибув.
Збирайтесь послухать моєї розмови:
Я писанку вам роздобув.
Орлята-синочки, чечіточки-дочки,
Цілісіньку ніч я не спав,
Мережечки всякі, кругом поясочки
Та ще й золотцем малював.
Чудове яєчко, маленький замочок
У дверечки я приладнав,
Не простий білочок, не круглий жовточок
Всерединку я заховав.
Лежать там рядочком дві Божії квітки -
То розум і правда свята.
У першую квітку - голівку вбирайте
І добренько буде вам жить,
А другу до серденька ви прикладайте,
І будуть вас люди любить.


Володимир Таран
ПИСАНКА
В хаті на осонні
Сяду на ослоні.
Сяду я скраєчку —
Розпишу яєчко.

Нумо, пензлю, потанцюй,
Гарно писанку малюй.
Буде небо і земля,
І ставочок, і поля.

Сильний і міцний дубок,
А на ньому — яструбок.
Буде в мене писанка —
Про Вкраїну пісенька.


Леся Храплива-Щур
ЗАЙЧИК ПИСАНОЧКУ НІС
Зайчик писаночку ніс
Через поле, через ліс.

Писанку писав він сам
На Великдень діточкам.

Спотикнувся він об гриб,
Писанка із рук лиш: стриб!

Плаче зайчик: скарб утік!
Впала писанка в потік!

Аж лелека-добродух
Бачить: плаче Довговух...

Полетів притьмом туди,
Витяг писанку з води.

А у клясі зранку рух:
— Гляньте, зайчик Довговух!

Із лелекою, не сам,
І з привітом школярам.

Навіть писанку приніс
Через поле, через ліс!


Роман Завадович
ПОДАРУНОК
Дивне диво, диво з див:
Хтось яєчко загубив
І не в місті, не в селі,
А під лісом у траві,
І не біле — кольорове.

Звірі й птиці із діброви —
Жаби, миші, круки й сови,
Білка, вовк, ведмідь і лис —
Всі посходились під ліс.
«Що воно таке?» — питають,
Вгадують і не вгадають.

Кажуть: «Щоб це не було,
Передаймо у село
Подаруночок на свята
Чемним хлопцям і дівчатам!»
Зайчик кошика узяв,
Писанку туди поклав
І утішно попід ліс
Дітям писанку поніс.


Ігор Січовик
ЧАРІВНЕ ЯЄЧКО
Знесла курочка яєчко -
Звичайнісіньке, просте.
На столі кладе скраєчку:
- Завтра з братиком з'їсте.


Я яєчко не розбила -
З нього писанку зробила.
Вже яєчко не просте -
А як сонце - золоте.


І мені сказала птиця:
- Ти, Оленко, - чарівниця!


Іванна Савицька
НАЙКРАЩА ПИСАНКА
Пише писанки бабуня, 
пише мама, пишу я. 
А чия найкраща буде? 
Я гадаю, що моя.

І бабуня так говорить, 
так і мама каже так теж. 
- Правда, таточку? – питаю. 
Він відказує: - Авжеж. 

Навіть котик щось муркоче, 
видряпавшись на вікно. 
Певно, він сказати хоче, 
що заслуга тут його, 

бо на писанку барвисту 
лапку мокру він поклав 
і доріжку свіжу й чисту 
необачно попсував. 

Пише писанки бабуня,
Пише мама, пишу я.
А чия найкраща буде?
Я гадаю, що моя.


Анатолій Крат
ПИСАНКА
Я
З-за
Столу
Не вставала,
На яєчку малювала
Роду нашого святиню —
Українську берегиню.
Гарна писанка
У мене, бо вона
Для тебе,
Нене


Віктор Терен
ПИСАНКИ
В хаті на осонні
Сяду на ослоні.
Сяду я скраєчку –
Розпишу яєчко.
 
Нумо, пензлику, танцюй,
Гарно писанку малюй.
Буде небо і земля,
І ставочок, і поля.

Сильний і міцний дубок,
А на ньому – яструбок.
Буде в мене писанка
Про Вкраїну пісенька.


Анатолій Камінчук
ПИСАНКА 
Українська писанка, 
Як дитяча пісенька,
Як бабусина казка, 
Як матусина ласка.
 
Сяду собі скраєчку
І розмалюю яєчко.
Хрестик, зоря, віконце –
І стане воно, мов сонце.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар